Godkväll

En dusch, lite kortspelande och vilande senare så gick vi mot Side centrum. 
 Vi hade förväntat oss vägar kantade med butiker, restauranger, barer och små skönhetssalonger. Istället hamnade vi på en väg omringad av gamla ruiner och stenbrott. Häftigt! 
Hittade till slut en restaurang uppför en liten trappa, mysig och hemtrevlig. (Tyvärr)är det väldigt mycket skandinaviska turister i Turkiet och framför allt i Antalya området, så alla menyer finns på svenska, personalen försöker stakande ta emot beställningar på svenska och där sitter jag och undrar om jag faktiskt är i Turkiet eller inte, men missförstå mig rätt, hade jag själv varit restaurangägare på ett ställe där det kom många tyskar eller araber hade jag själv försökt lära mig deras språk. 

Jag beställde en turkisk grönsaksgryta och toll förrätt åt vi turkiskt bröd med Meze, olika röror. 

Efter vi ätit gick vi vidare in mot centrum av Side. Där vi hittade en Bazaar som vi gick in och kollade lite i och strosade sedan hem längs strandkanten. 









Kommentera här: